PARMAinfo 5/2022: Matkalla kohti Nolla tapaturmaa -kulttuuria

PARMAinfo 5/2022: Matkalla kohti Nolla tapaturmaa -kulttuuria

Pääkirjoitus: Matkalla kohti tapaturmatonta kulttuuria

Viime viikon torstaina vietettiin jälleen kansainvälistä työturvallisuuspäivää. Teemapäivän tarkoitus on muistaa työssään menehtyneitä tai terveytensä menettäneitä työntekijöitä. Rakentamisessa on vuosina 2017–2021 kuollut Suomessa kolmekymmentä ihmistä. Tämä tarkoittaa sitä, että keskimäärin joka toinen kuukausi jonkun rakentajakollegamme elämä on päättynyt rakennustöissä.

Työkaverin menehtyminen tapaturmaisesti työnsä ääreen on tragedia omaisille, uhrin läheisille ja koko työyhteisölle. Elämän korvaamattomuuden takia on selvää, että turvallisuuden on oltava ykkösprioriteetti, joka menee kaikessa yritystoiminnassa bisnestavoitteiden edelle.

Työturvallisuuden parantaminen on pitkäjänteistä ja jatkuvaa kehittämistä vaativaa työtä. Parhaillaan käynnissä olevassa Turvallisuus on yhteinen matka -seminaarissa kerromme omasta matkastamme kohti Nolla tapaturmaa -kulttuuria.

Päättymätön matka työturvallisuuden kehittämiseksi ja tapaturmattoman työkulttuurin saavuttamiseksi jatkuu. Ihmiset ovat meillä vain lainassa puolisoiltaan, läheisiltään, lapsiltaan, ystäviltään ja lemmikeiltään. Haluamme, että jokainen toimipaikoillamme työtään tekevä henkilö pääsee työpäivän päätteeksi terveenä kotiin läheistensä pariin. Jok’ikinen päivä.

Turvallista työpäivää!

 

Tokmannin tavaravirrat haltuun

Parma toimittaa Tokmannin logistiikkakeskuksen betonielementit. Menestyksekkään kauppaketjun Mäntsälään rakennettava nykyisen hallinto- ja logistiikkarakennuksen laajennusosa tehostaa yhtiön toimitusketjua merkittävästi.

Lue lisää

Sodan vaikutukset rakentamiseen

Rakennusteollisuus RT: Ukrainan sodan aiheuttamat haitat ja epävarmuus tulevista hankkeista koetaan erittäin suuriksi. Suurimmiksi tuotantoa haittaaviksi tekijöiksi arvioidaan investointikysynnän lasku ja panoshintojen nousu.

Lue lisää

Pommarit ovat fiksua ennakointia

Pommisuojien eli väestönsuojien rakentaminen määritetään Suomessa pelastuslailla ja pelastustoimiasetuksella. S1-luokan suojien on oltava teräsbetonia. Suomi on toiminut tässä asiassa järkevästi varustautuen pahimman varalle.

Lue lisää