Asiakastutkimus on kullanarvoinen kehitystyökalu
Asiakastutkimus on olennainen elementti, kun kehitetään omaa toimintaa ja optimoidaan asiakaskokemusta. Alan tutkimuskenttä muovautuu jatkuvasti ja eri tarpeisiin voidaan rakentaa hyvinkin räätälöityjä ratkaisuja.
Innolink Research on toteuttanut Parmalle jatkuvaa reaaliaikaista asiakasmittausta vuodesta 2013 lähtien. Jatkuvaan tutkimusmalliin päädyttiin aikanaan tiedon hyödynnettävyyden takia. Parmalle on tärkeää, että se pystyy tukemaan ja auttamaan asiakkaita projektien onnistuneessa läpiviennissä. Tämä asettaa paljon vaatimuksia aikatauluille ja asiakashallinnalle.
Tutkimustiedon avulla Parma on voinut viedä eteenpäin yhtiön laatujärjestelmään kuuluvaa jatkuvan parantamisen mallia. Yhtiön vahvuuksia ovatkin olleet mm. luotettavuus sekä henkilöstön ammattitaito ja palvelualttius. Myös suunnittelu- ja toimitusaikataulujen pitävyys ovat hyvällä tasolla.
Kone iskussa noususuhdanteessa
Rakentamista vaivasi pitkään matalasuhdanne ja alan yrityksillä oli pulaa töistä. Tällaisessa tilanteessa asiakastutkimusten tuloksia analysoidaan normaaliakin enemmän. Operatiivisen toiminnan ohella luupissa ovat etenkin yrityksen imago ja asiakkaiden sitoutuminen.
Matalasuhdanteen aikana organisaatiota hiotaan ja viritetään iskuun. Näin koneesta saadaan irti maksimitehot heti uuden nousun alkaessa.
Tällä hetkellä rakentamisessa puhaltavat jälleen positiiviset tuulet. Vahvistunut tilauskanta haastaa käytännön operatiivisen toiminnan ja kokonaisketjun yhteispelin.
Juuri tässä kohtaa asiakastutkimusdata näyttää kyntensä. Katse kohdistuu etenkin toimituksista ja reagointinopeuksista kertoviin mittareihin. Niiden korkea taso auttaa pitämään yrityksen aallon harjalla. Se on myös yhteistyötä, jota jatkamme Parman kanssa.