Uusi hankintajärjestelmä Coupa käytössä

Uusi hankintajärjestelmä Coupa käytössä

Consolis Parma otti toukokuussa käyttöön uuden Coupa-hankintajärjestelmän, joka ohjaa kaikkia yhtiön ”Hankinnasta Maksuun” (Source to Pay) –prosesseja. Uuteen järjestelmään siirtyminen on sujunut hyvin, mutta järjestelmämuutoksesta on aiheutunut mm. maksuviiveitä.

Muutokset järjestelmissä ja eri järjestelmien yhteensovittamisessa ovat aina haasteellisia. Coupa –hankintajärjestelmään siirtymisen näkyvimpänä ongelmana ovat olleet viivästyneet maksut.

”Parma Oy ja Rajaville Oy ovat kesän aikana ottaneet käyttöön uuden hankintajärjestelmän. Kuten usein vaativissa järjestelmäprojekteissa, tälläkään kertaa emme ole selviytyneet täysin kommelluksitta. Tästä johtuen laskujen käsittely ruuhkautui kesälomien lopulla”, kommentoi talousjohtaja Teppo Perkkiö.

”Tämä on valitettavasti näkynyt myös maksuviiveinä toimittajillemme. Tilanne on korjaantunut viime aikoina merkittävästi ja se normalisoituu muutamien viikkojen sisällä. Pahoittelemme toimittajillemme maksuviiveistä aiheutunutta haittaa”, Perkkiö jatkaa.

Toimittajille kootut ohjeet Coupan käytöstä löydät Parman verkkosivuilta täältä.

Lisätietoja:

Teppo Perkkiö, talousjohtaja, Parma Oy
puh. 020 577 5505
teppo.perkkio@parma.fi

Antti Airaksinen, hankintapäällikkö, Parma Oy
puh. 020 577 5514
antti.airaksinen@parma.fi