Uusi hankinnan järjestelmä käyttöön Parmalla

Uusi hankinnan järjestelmä käyttöön Parmalla

Parma ottaa käyttöön Coupa-hankintajärjestelmän, joka ohjaa jatkossa kaikkia yhtiön ”Hankinnasta Maksuun” (Source to Pay) -prosesseja. Järjestelmä otetaan käyttöön vaiheittain myös muissa Consolis-yhtiöissä.

Uuteen hankintajärjestelmään siirtymisen tarkoituksena on parantaa läpinäkyvyyttä eri hyödykkeiden hankintamääristä ja ehdoista, parantaa hankintojen ennakkoon hyväksyntää sekä toimittajakannan hallintaa.

Toimittajille merkittävin muutos näkyy siinä, että Parmalle lähetettävät laskut edellyttävät jatkossa aina ostotilauksen, jonka Parman ostaja välittää. Järjestelmä otetaan käyttöön maanantaina 6.5.2019 ja muutokset toiminnassa näkyvät tästä päivästä lukien.

”Coupa antaa meille jatkossa edellytykset seurata tarkemmin hankintoja ja valvoa oikeiden toimittajien käyttöä. Halutessaan myös toimittaja voi tarkastella toimitustietojaan uudessa järjestelmässä”, kommentoi talousjohtaja Teppo Perkkiö.

Toimittajille kootut ohjeet Coupan käytöstä löydät sivustomme Hankinta-osiosta.

Lisätietoja:

Teppo Perkkiö, talousjohtaja, Parma Oy
puh. 020 577 5505
teppo.perkkio@parma.fi

Antti Airaksinen, hankintapäällikkö, Parma Oy
puh. 020 577 5514
antti.airaksinen@parma.fi